REKLAMASJON OG ANGRERETT
"Hjelp! Noe er feil!"
Ikke få panikk, vi skal hjelpe deg så godt vi kan. Det første du bør gjøre er å registrere en sak via post@dylanstudio.no. Da vil vi raskt kunne løse problemet på en best mulig måte for deg.
Garanti / reklamasjon
Dette er den beste kategorien å bruke når en vare har gått i stykker, og det ikke ser ut som at varen har blitt skadet under transport. Vi vil forsøke å løse problemet ved å bytte eller reparere varen, eventuelt kreditere kjøpet hvis ikke varen kan repareres eller byttes. Ved kreditering vil du få pengene tilbake innen 14 dager fra dagen vi mottar din retur. Er det feil på din vare dekker vi returkostnader.
Du har reklamasjonsrett på alle varer kjøpt hos oss i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Garantier tilbudt ut over reklamasjonsfristen opplyses i produktets annonse.
Angre kjøp på mottatte varer
Du har 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende. Skulle du returnere en brukt vare vil vi avkorte betalingen tilsvarende verdireduksjonen.
Angrerettloven sier at kunden må melde fra til selger innen 14 dager etter at han eller hun mottok varen for å kunne angre.
Du må selv dekke returfrakt i angresaker. Kontakter du oss via post@dylanstudio.no så får du en ferdig frankert returlapp og vi trekker fra et fast returbeløp på kr 59,- når returen er behandlet. Du kan også returnere pakken selv ved å betale porto på postkontoret. Vi plikter til å tilbakebetale beløpet innen 14 dager fra mottak av retursendingen.
Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).
Feil med leveransen
Det kan dessverre skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt og vi er ikke alltid feilfrie. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du registrere det her slik at vi kan rette opp i feilen. Kryss av for alle varene som du savner, og hvis vi har sendt deg feil vare setter vi pris på om du forteller hva du har mottatt.
Skade på leveransen
Noen ganger går det dessverre galt og pakken din blir skadet mens den er underveis til deg. Da er det godt å vite at vi har avtale med Posten slik at du ikke risikerer å tape pengene du betalte for den ødelagte varen. Det første du bør gjøre er å registrere en sak hos oss i denne kategorien. Vi svarer deg så fort som mulig. Vanligvis må vi be deg om å fylle ut et skademeldingsskjema og å levere inn den skadde pakka på postkontoret. Dette er for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær så snill å ikke returnere skadde pakker direkte til oss. Da vil ikke skaden bli registrert av Posten.